دید در شب دوربین مداربسته چیست چگونه عمل می کند
نوشته شده توسط : کاشانه مدرن

دوربین های مداربسته وظیفه امنیت یک مکان را دارند. این دوربین ها به صورت 24 ساعته ادام به فیلم برداری از فضای تحت پوشش خود می کنند. در این مدت زمان که دوربین ها اقدام به فیلم می کنند در ساعاتی نور محیط کم و تاریک است به گونه که چشم عادی یا لنزهای دوربین توانایی فیلم برداری را ندارند. حال برای رفع این مشکل از امواج مادون قرمز استفاده می کنند که به اصطلاح به آن دید در شب می گویند. در این مقاله می خواهیم بدانیم دید در شب دوربین مداربسته چیست و چگونه عمل می کند. پس با مجله تخصصی کاشانه مدرن همراه باشید.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگیرید. 

منبع: دید در شب دوربین مداربسته چیست چگونه عمل می کند

 

دید در شب دوربین مداربسته چیست

دید در شب به دوربین مداربسته این امکان را می دهد که در تاریک شب و یا محیط بدون دوربین به صورت کامل از فضای تحت پوشش با جزییات کامل فیلم برداری کند به گونه ای که یک لامپ در آن محیط روشن است و آن فضا از نور کام برخوردار است. این قابلیت به وسیله LED هایی که نور مادون قرمز ایجاد می کند امکان می پذیرد. نور مادون برای چشم انسان غیر قابل تشخیص است و ما نمی توانیم این نور را ببینیم اما لنز دوربین های مداربسته به گونه ای ساخته می شوند که توانایی دیدن این نور را داشته باشند. به این صورت دوربین مداربسته در محیطی که تاریک بوده و چشم انسان توانایی دیدن را ندارد آن هه توانایی فیلم برداری از آن فضا را دارند.

 

پارامترهای موثر دید در شب

لوکس (LUX)

لوکس یک واحد SI است یه مهنی یکای شدت روشنایی. لوکس با روشنایی تفاوت دارد و به یک معنی نیستند. لوکس به میزان نوری که یک جسم برای دیده شدن لازم دارد گفته می شود. هرچه میزان لوکس کمتر باشد دوربین مداربسته نور کمتری نیاز دارد.

تعداد LED های مادون قرمز دید در شب

می دانیم که این LED ها باعث توانایی دید در شب دوربین مداربسته می شوند پس هرچه تعداد این LED بیشتر باشد دوربین مداربسته توانایی دید در فاصله بیشتری را دارد و البته دید آن نیز بهتر خواهد بود

 

تکنولوژی های دید در شب

امروزه تکنولوژی های جدید در حوزه دید در شب دوربین مداربسته به وجود آمده است. در ادامه به بررسی این تکنولوژی ها خواهیم پرداخت.

 

امواج مادون قرمز

هامگونه که در قبل اشاه ره کردییم در این تکنولوژی از نور مادون قرمز استفاده می شود. استفاده از LED های مادون قرمز معمول تر از بقیه است و تقریبا تمام دوربین های امروزی ازین تکنولوژی استفاده می کنند. مادون قرمز دارای مزایا و معایبی است که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

مزایا مادون قرمز

  • قیمت پایین نسبت به دیگر تکنولوژی های دیگر
  • داشتن تصویر در تاریکی مطلق
  • تصویر با کیفیت

 

معایب مادون قرمز

  • تصاویر در شب به صورت سیاه و سفید است
  • توانایی عبور از شیشه را ندارد
  • پوشش دهی کمتر نسبت به نور مرئی

 

استارلایت (دید در شب رنگی)

در این تکنولوژی به غیر استفاده ار نور مادون قرمز، از گشودگی دیافراگم نیز استفاده می شود. دیافراگم قطعه است که در بین سنسور و لنز قرار میگیر و وظیفه تعیین میزان دریافت نور از لنز به سنسور را بر عهده دارد. دیافراگم باعث می شود در شرایط تاریکی مطلق و کمترین نور موجود، تصایر رنگی دیده شود و جزییات را با کیفیت بهتری نشان می دهد.

 

 

تکنولوژی شارپ

در دید در شب شارپ از نورهای مادون قرمز و ماورا بنفش استفاده می شود. در این تکنولوژی جدید ترین تکنولوژی دید در شب در دوربین مداربسته است. شرکت شارپ اولین شرکتی است که ازین تکنولوژی اسفتاده کرده است. کارکرد این تکنولوژی به این صورت است که ابتدا با استفاده ار نور ماورا بنفش طیف نوری جسم شناسایی شده و با استفاده از یک پردازنده رنگ جسم تا حدودی بازسازی می شود که در نتیجه یک تصویر رنگی در خروجی به ما ارائه می دهد. این تکنولوژی بسیار گران قیمت بوده و به همین دلیل فراگیر نشده است.

 

دید در شب دوربین مداربسته

در این مقاله سعی کردیم توصیح دهیم که دید در شب دوربین مداربسته چیست و تکنولوژی آن مورد استفاده در دوربین ها برای شما دوستتان ذکر کنید. اگر در صدد خرید یک سیستم دوربین مداربسته هستید می توانید مقاله راهنمای خرید دوربین مداربسته کاشانه مدرن را مطالعه کنید. برای اطلاع از آخرین قیمت دوربین مداربسته به فروشگاه اینترنتی کاشانه مدرن سر بزنید.

 

برای مشاوره رایگان با کارشناسان کاشانه مدرن با شماره 5264-148-0992 تماس بگیرید. 

منبع: دید در شب دوربین مداربسته چیست چگونه عمل می کند




:: برچسب‌ها: دید در شب دوربین مداربسته چیست چگونه عمل می کند ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 27 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: